- Kaltinėnai – ypatinga vieta
- 5 geriausios vietos, kurias privalote aplankyti lietinguoju metų sezonu
- Švenčionių rajonas
- Maitinimo paslauga ir pramogos
- Po kalvotąją Žemaitiją
- Gyvūnija Europoje
- Kaimo turizmo marketingas 🦊
- Kaimo turizmo teisiniai pagrindai
- Kelionės siejamos su renginiais
- Minimalūs reikalavimai turizmo sodybai
Kaimo turizmo versle ypač aktuali poilsio paslaugų kokybė ir poilsiautojų poreikių patenkinimas. Nuo darbo ir kasdienės įtampos pavargęs žmogus važiuoja į kaimą pailsėti: atgauti fizines ir dvasines jėgas. Taigi, kaimo turizmu užsiimantis ir norintis uždirbti verslininkas turi dirbti labai sunkiai, nes prekė – ypatinga poilsio paslauga, apie kurią daugelis prieš keletą metų net nebuvo girdėjęs, o ir dabar daliai miestiečių kaimas asocijuojasi su purvu, nešvara, girtaujančiais žmonėmis ir kitokiais negatyviais dalykais.
Šiandieninis kaimo turizmo verslo intensyvumas, efektyvumas ir sėkmė priklauso nuo šiuo verslu užsiimančių verslininkų organizacinio pasiruošimo, sugebėjimo suvokti, ko pageidaus į jų sodybas atvykstantys poilsiautojai.
Dar vienas poilsio kaime paslaugų ypatumas – nepastovi jų kokybė, t.y. poilsio paslaugų kokybė priklauso ne tik nuo paslaugos teikėjo techninio, profesinio ir psichologinio pasiruošimo, bet ir nuo paslaugos teikimo sąlygų, paslaugos vartotojo fizinės, emocinės būsenos. Taigi poilsio kaime verslo specifiškumą didžia dalimi lemia pati poilsio paslauga – neturi materialaus ir standartizuoto pagrindo. Tokiu atveju poilsiautojas susiduria su tam tikra nežinomybe ir siekdamas sumažinti abejones jis ieškos kokybę užtikrinančių ženklų. Todėl kaimo turizmo paslaugų tiekėjų tikslas – sukelti vartotojo pasitikėjimą, atskleidžiant paslaugos naudą, suteikiant jai apčiuopiamumą. Marketingo specialistai siekia padaryti kaimo turizmą apčiuopiamu siūlydami poilsiautojui iliustruotus leidinius, vaizdajuostes su juose atvaizduotais realiais objektais.
Kaimo turizmo paslaugos turi ir kitų specifinių bruožų, kurie turi didelę įtaką kaimo turizmo marketingui:
- Kadangi kaimo turizmo verslas labai priklauso nuo metų laiko, todėl ryškiai išsiskiria paklausos sezoniškumas bei trumpalaikiai paklausos perviršiai (reikia taikyti skatinančias marketingo priemones ne sezono metu);
- Kaimo turizmo produktą paprastai kuria viena šeima, todėl daugelyje aptarnavimo ir verslo organizavimo sričių trūksta žinių, profesionalumo, taip pat trukdo specifinio gyvenimo įpročiai.
- Kaimo turizmo verslininkai geografiniu požiūriu labai išsisklaidę, nevieningi, todėl jiems sudėtinga platinti ir populiarinti kaimo turizmo paslaugų vartojimą bei įgyvendinti sudetingesnį marketingo kompleksą ar, juo labiau, atlikti rinkos ar vartotojų tyrimus. Šioms funkcijoms atlikti būtini kaimo turizmo verslininkų susivienijimai, asociacijos bei vietinių ir valstybinių organizacijų pagalba.
Pagrindinės privataus kaimo turizmo sektoriaus marketingo funkcijos : 1) kontakto su klientais užmezgimas; 2) verslo plėtra; 3) pasiektų rezultatų kontrolė, analizė ir veiklos koregavimas.
Kaimo turizmo verslininkai savo sodybas dažniausiai reklamuoja internete bei įvairiuose spaudiniuose.